Mikko Huotarin päiväkirja

22.5.08

Piereskellen eläkkeelle

Tänään oltiin aamupäivällä kotona. Kiikki valmistautui Lempin kanssa ulkoilemaan, minä tein jotain työn tapaista. Posti kopsahti ja himaan tuli eläkepaperit, joissa kerrotaan, kuinka paljon tähän mennessä tehdyillä töillä saisi eläkettä. Kiikki avasi paperinsa ja sanoi, että hänelle tulisi tällä työhistorialla reilut 60 euroa. Minä olin avaamassa kuorta ja sanoin että mulla se on varmaan 38 euroa, koska en ole oikein milloinkaan tehnyt kunnollista työtä. No, kun summa oli yllättäen yli 110 euroa, niin Kiikki oli hyvin närkästynyt ja sanoi, että hän raataa diakoniatyössä saadakseen pienen pienen rupueläkkeen ja minä vain piereskelen täällä kotona ja saan paljon enemmän rahaa.

Sellaista se on. Raha haisee.

Tunnisteet:

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu