Mikko Huotarin päiväkirja

3.9.12

Dadaa kauppamatkalla


Eino, 8, pohtii sydänkohtauksen mahdollisuutta, mutta arvelee, että se ei tapahdu kovin nuorille. Lempi, 5, sanoo, että hän saattaa ehkä elää triljoonavuotiaaksi.
-Se on mielikuvitusluku, Eino sanoo Lempille.
-Itse asiassa ei ole, minä (43-v) sanon.
-Niin, ziljoona on, Lempi sanoo.
-Totta. Tosin triljoonavuotiaaksi ei voi varmaankaan elää. Maailmankaikkeuskin on ollut olemassa paljon sitä vähemmän, minä sanon (ikään kuin uskoen, että tässä argumentissa olisi jotain tolkkua).
-Ei tosiaankaan voi elää niin vanhaksi, Eino sanoo sitten.
-Mä tiedän, mikä on kaikkein suurin luku, Lempi sanoo.
-No, mikä?
-Seksi, Lempi sanoo.
-Täh? Ei se oo luku, minä sanon.
-Mikä sitten?
-Se on aikuisten välistä rakkautta, Eino sanoo.
-Iskä, sä oot tässä ainoa aikuinen. Sä olet meidän seksi, Lempi sanoo.
-Niin oot, me ollaan lapsia, Eino sanoo.
-Tota, mitäs meidän piti ostaa kaupasta, minä sanon.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu